بیانات معظم له در مراسم اختتامیه ى هجدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم۱۳۸۰

بیانات معظم له در مراسم اختتامیه ى

هجدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم(۱۳۸۰/۰۷/۲۶)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم
به حضّار محترم خوشامد عرض مى‌کنم؛ مخصوصاً به میهمانان عزیز و قرّاء و حفّاظِ محترمى که از کشورهاى گوناگون اسلامى در این مراسم شرکت کرده‌اند. همچنین به کسانى که در این مسابقات رتبه‌ى برجسته‌اى را حائز شدند، تبریک عرض مى‌کنم. از دست‌اندرکاران این مراسم هم تشکّر مى‌کنم و امیدوارم که تلاشِ شرکت کنندگان، میهمانان و دست‌اندرکاران، مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد و مجدّداً به شما توفیق ادامه دادن به فعالیت و خدمات قرآنى را عنایت کند.
من فقط یک کلمه عرض مى‌کنم و آن این است که مسلمانهاى عالم باید با توجه به این همه دشمنى‌اى که با آنها مى‌شود، به قرآن بیشتر توجّه کنند. علاج دردهاى ما قرآن است. ما هرچه ضعف و ذلّت و عقب افتادگى در دنیاى اسلام مشاهده مى‌کنیم، ناشى از دورى از قرآن است. باید همه – هم ما و هم دیگر کشورهاى اسلامى – به قرآن نزدیکتر شویم.
اوّلین توصیه‌ى قرآن، توحید و توجّه به خدا و شکستن بتهاى زر و زور – به هر شکل که هستند – است. توصیه‌ى دیگر قرآن به مسلمانها، اتّحاد کلمه‌ى آنهاست. اگر ما نهى قرآن را – که مى‌گوید «و لا تفرّقوا»(۵۰) – مورد توجّه قرار ندهیم و به بهانه‌هاى مختلف بین خود اختلاف و تفرقه ایجاد کنیم و امّت اسلامى را قطعه قطعه و جدا جدا کنیم، نتیجه همین وضعى مى‌شود که ملاحظه مى‌کنید: دشمن به قطعه‌اى از پیکر اسلامى حمله مى‌کند، دیگر قطعه‌ها انگار نه انگار! در حالِ خواب خوش هستند! این جدایى است. باید به قرآن برگردیم. برگشتن به قرآن، فقط به تلاوت و حفظ آن نیست. تلاوت و قرائت و حفظ قرآن، مقدّمه‌ى فهم و عمل است.
البته تلاوتهایى که شما با اسلوب زیبا و خوب اجرا مى‌کنید، شوق‌انگیز است و ارزش دارد و جوانها را به سمت قرآن هدایت مى‌کند. لذا ما طرفدار این مسابقات هستیم و باید این مسابقات قرآنى را هرچه گرمتر و پُرشورتر برگزار کنیم.
از خداوند متعال مى‌خواهیم که امور امّت اسلامى را اصلاح کند؛ ما را متوسّل به قرآن کند؛ دلهاى ما را منوّر به نور قرآن کند و ان‌شاءاللَّه در زندگى و مرگ، در این دنیا و آن نشئه، ما را از قرآن جدا نکند.
والسّلام علیکم و رحمهاللَّه و برکاته
۵۰) آل عمران: ۱۰۳

منبع:leader.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک عنوان را درج کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.